Dinsdag 15 oktober werd het eerste veiligheidsoverleg van Business Eiland Utrecht gehouden voor geïnteresseerde ondernemers en vastgoedeigenaren in het gebied.
Hierin werd o.a. een rondvraag gedaan naar incidenten die de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden en welke maatregelen hiertegen genomen kunnen worden.
Ook werden de aanwezigen geïnformeerd over de mogelijkheden van collectieve camerabeveiliging en surveillance van het bedrijvengebied, die al sinds een aantal jaren operationeel zijn en collectief gefinancierd worden met gelden uit Ondernemersfonds Utrecht voor Business Eiland Utrecht.
De aanwezigheid van een behoorlijk aantal camera’s op cruciale zichtlocaties en de preventieve, collectieve surveillancerondes die BBN Beveiliging gedurende de avond/nacht door het gebied rijdt, bleken nog niet bij iedereen bekend en werden positief ontvangen.
Er werden connecties gelegd met de wijkagent, surveillant, de centralist van de camera uitkijkkamer, brandweer en gebiedsmanager Openbare Orde en Veiligheid Zuidwest van gemeente Utrecht.
Afgesproken is dat incidentmeldingen, naast het melden aan de politie, en overlastmeldingen, naast het melden aan gemeente Utrecht, ook worden doorgegeven aan het secretariaat van ondernemersvereniging Business Eiland, zodat van daaruit de surveillant en camera uitkijkkamer geattendeerd kunnen worden op zgn. hotspots in het gebied en daar extra aandacht aan kunnen besteden.
Ook zal een appgroep van deelnemers aan dit overleg worden opgericht, zodat we elkaar bij calamiteiten of incidenten direct kunnen informeren.
Door de gebleken belangstelling voor dit veiligheidsoverleg, is besloten het gemiddeld 3x per jaar te organiseren.
Bij interesse voor deelname aan dit overleg: stuur een berichtje aan info@businesseilandutrecht.nl t.a.v. Annemarie van de Beek.